نوشته شده توسط : تیم پزشکی

1- لکه بینی یا خونریزی خفیف:

در حاملگی، این علامت معمولا با خونریزی لانه گزینی همراه است و یکی از اولین نشانه های بارداری است. جنین معمولا بین 6 تا 12 روز پس از تخمک گذاری در رحم کاشته می شود. بعضی از خانم ها همراه با لکه بینی گرفتگی عضلات را نیز تجربه می کنند. زنان دیگر حتی خونریزی و یا گرفتگی عضلات را متوجه نمی شوند، بنابراین اگر در حال تلاش برای بارداری هستید و این علائم را تجربه نکردید نگران نباشید ؛ هنوز هم ممکن است باردار شوید.

هنگامی که این لانه گزینی اتفاق می افتد، خونریزی خفیف یا لکه بینی کاملا طبیعی است. این علامت گاهی با گرفتگی خفیف همراه است. بسیاری از زنان باردار می شوند و هیچ خونریزی لانه گزینی را تجربه نمی کنند، بنابراین اگر در حال تلاش برای بارداری هستید و این علائم را تجربه نکردید نگران نباشید ؛ هنوز هم ممکن است باردار شوید.

2- از دست دادن پریود:

تاخیر در پریود یا از دست دادن آن شایع ترین علامت حاملگی است. وقتی باردار شوید، پریودی بعدی شما قطع می شود.

آیا ممکن است باردار باشد و هنوز پریود شوید؟ بعضی از خانم ها در طول بارداری خونریزی می کنند، اما معمولا این خونریزی کوتاه تر یا خفیف تر از پریودی طبیعی است. یک دوره پریود از دست رفته می تواند نشانه ای از بارداری یا چیز دیگری باشد.

3- تهوع یا بیماری صبحگاهی:

تهوع یا بیماری صبحگاهی دومین علامت اولیه بارداری است که اغلب گزارش شده است. تهوع معمولا تا 2 الی 8 هفته پس از بارداری دیده می شود. تهوع می تواند با استفراغ یا بدون استفراغ دیده شود. به طور مشابه، حالت بیماری صبحگاهی معمولا در سه ماهه اول رخ می دهد و پس از آن برای بسیاری از زنان فروکش می کند، اما برخی تهوع را در تمام طول بارداری خود تجربه می کنند.

اغلب زنان حدود 2 هفته بعد از عقب افتادن پريودشان، دچار اين علامت مي شوند كه صبح ها شديدتراست و چند ساعت بيشتر طول نمي كشد، بنابراين به آن "بيماري صبحگاهي" نيز مي گويند (حالت تهوع بارداری کی تموم میشه). اين حالت حدود 6 تا 12 هفته طول مي كشد و سپس برطرف مي گردد. (البته در تعداد كمي از زنان، تهوع و استفراغ از ابتداي بارداري شروع مي شود و يا تا انتهاي آن به طول مي انجامد.) علت تهوع، احتمالا افزايش شديد هورمون حاملگي يا همان hCG و يا وضعيت روحي و رواني مادر است.

4- تورم و حساس شدن سینه:

سومین نشانه بارداری تغییرات سینه است. این تغییرات معمولا با تورم یا حساس شدن سینه همراه است. تغییرات در سینه ممکن است از 1 تا 2 هفته پس از تخمک گذاری شروع شود.

5- خستگی:

پس از بارداری، هفته اول، بسیاری از زنان احساس خستگی می کنند.

علائم بارداری ثانویه

علائم قبلی معمولا اولین نشانه هایی است که هنگام بارداری تجربه می کنید. نشانه های دیگری نیز وجود دارد که معمولا توسط کسانی که باردار می شوند تجربه می شود:

6- کمردرد:

زنان مبتلا به کمردرد معمولا باردار هستند. این علامت ممکن است با شروع بارداری رخ دهد، اما بعدها بعد از پیشرفت بارداری نیز آن را تجربه میکنید. کمردرد در هفته های 27 تا 34 بارداری کمتر می شود.

7- سردرد:

سردرد در هنگام بارداری یکی دیگر از نشانه های اولیه بارداری است. کارشناسان معتقدند که افزایش ناگهانی هورمون ها در بدن شما باعث سردرد می شود. سردرد در دوران بارداری ممکن است ناشی از افزایش جریان خون باشد. در بارداری میزان جریان خون حدود 50٪ افزایش می یابد.

8- تکرر ادرار:

اگر تکرر ادرار دارید تعجب نکنید. افزایش ادرار برای بسیاری از افراد بین هفته 6 تا 8 شروع می شود. شما متوجه خواهید شد که افزایش ادرار در دوران بارداری رخ می دهد و افزایش می یابد. این مسئله به خاطر رشد نوزاد و افزایش فشار رحم بر مثانه می باشد.

9- ویار غذا یا هوس کردن غذا:

علت گرایش های غذایی خاص یا ویار مواد غذایی شناخته شده نیست (ویار پسر چیست؟). اما اگر این حالت را تجربه کردید تعجب نکنید احتمالا باردار هستید. غذاهایی که مادران باردار هوس میکنند معمولا متفاوت است. این هوس ها در اوایل بارداری یا در طول بارداری رخ می دهند.

10- تیره شدن آرئول ها:

بعضی افراد تیره شدن آرئول ها را به عنوان علامت بارداری در نظر می گیرند. تیره شدن آرئولها، ناحیه اطراف نوک پستان، نشانه بارداری است.

11- نوسانات خلقی:

اغلب نوسانات خلق و خوی در بارداری دیده می شود. این حالت عمدتا ناشی از تغییرات هورمونی است که بر انتقال دهنده های عصبی مغز تاثیر می گذارد. انواع تغییرات خلقی می تواند از خانمی به خانم دیگر متفاوت باشد. تغییرات خلقی طبیعی است؛ با این حال، اگر خود را در معرض افسردگی یا دوره های طولانی غم دیدید، باید به پزشک مراجعه کنید. در حال حاضر تعیین بارداری دشوار است و علائم بارداری از فردی به فرد دیگر تغییر می کند. علاوه بر این، بیشتر علائم بارداری معمولی را می توان با دلایل دیگری توضیح داد.

12- تغییرات پستان

تغييرات پستان ها اين تغييرات به خصوص در زناني كه اولين بارداريشان را تجربه مي كنند واضح تر است. حدود 6 هفته پس از تاريخ آخرين پريود، مادر بزرگي و سنگيني و درد را در پستان هايش حس مي كند و نيز نواحي قهوه اي نوك سينه پر رنگ تر مي شود. همچنين مجاري شيري فرعي ( نقاط برجسته اطراف نوك پستان) برجسته تر و واضح تر مي گردند. برخي زنان از اواسط بارداري به بعد ترشح ماده اي شير مانند را از مجاري شيري تجربه مي كنند.

اگر علائم بالا را داشتید تبریک میگم احتمال بارداری بالاست:

 تست هاي هورموني حاملگي اساس همه اين تست ها شناسايي هورمون حاملگي در خون يا ادرار است. زود ترين زماني كه تست خون مي تواند نتيجه مثبت بارداري را نشان دهد، 3 تا 4 هفته پس از تاريخ آخرين پريود است و براي ادرار بايد پريود دست كم 2 هفته به تاخير افتد تا نتيجه مثبت را نشان دهد. توجه داشته باشيد كه اين حداقل زمان لازم است يعني گاهي جنين چند روزي ديرتر از زمان انتظار ما، تشكيل مي شود پس به همان نسبت ممكن است تست بارداري ديرتر مثبت شود. در ضمن اگر از نوارهاي تست بارداري در منزل استفاده مي كنيد، با مطالعه راهنماي تست، حتما از سالم بودن آن اطمينان حاصل كنيد.

مقاله پیشنهادی اوما : 15 نکته جالب درباره بی بی چک

 احساس حركات جنين توسط مادر اكثر زنان باردار بين 16 تا 20 هفته بعد از آخرين پريودشان (كه روي تقويم علامت زده اند) حركات لرزشي خفيفي در شكم خود احساس مي كنند كه به مرور بر تعداد و شدتشان افزوده مي شود. اين حركات موجي شكل مربوط به تكان خوردن هاي جنين است. با اين حال گاهي مادر حركت گاز در روده خود را ممكن است با اين علامت اشتباه بگيرد بنابراين، علامت قابل اعتمادي نمي تواند باشد.به اولين روزي كه حركات جنين توسط مادر حس مي شود، روز "درك زندگي" گفته مي شود.

بزرگ شدن شكم كم كم با پيشرفت حاملگي (پس از 12 هفته از شروع آخرين پريود) و رشد بيشتر جنين، رحم از داخل لگن بيرون آمده و از روي شكم قابل لمس مي شود. بزرگي شكم در زناني كه بارداري اولشان را تجربه مي كنند، بسيار كمتر است از زناني كه سابقه حاملگي قبلي دارند.

ادامه رد لینک زیر 

علائم بارداری | 12 نشانه لقاح موفق

 

 





:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: